TOYOTA, vím proč...

Nová Toyota Rav4 2013!

http://www.youtube.com/watch?v=H5Vt56c6-_c


Zcela nová Toyota Land Cruiser 150

Land Cruiser, který od svého uvedení na trh upoutal přes 5 miliónů zákazníků ve 176 různých zemích, se stal ikonou na trhu vozů s pohonem všech kol; jeho název je synonymem celosvětových hodnot mimořádné kvality, odolnosti a spolehlivosti značky Toyota.

Novinka přichází na trh ve dvou motorizacích. Zážehový motor o objemu 4.0l Dual VVT-i V6, 205 kW nebo přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 3.0l D-4D, 127 kW. Emise CO2 byly sníženy u obou verzí motoru o 12% a turbodiesel má nejlepší spotřebu paliva ve své třídě 8,1 l/100 km a emise CO2 na úrovni 214 g/km v kombinovaném cyklu.

Upravené zavěšení kol přední nápravy (lichoběžníkové) a víceprvkové zavěšení kol zadní nápravy je vybaveno novým systémem elektronicky modulovaného kineticko-dynamického zavěšení (KDSS). Volitelně může být instalován adaptivní systém zavěšení (AVS), který začleňuje Roll Posture Control (systém minimalizující boční náklon vozu) a systém zadního pneumatického zavěšení s funkcí řízení výšky.

Sedmi místná verze modelu Land Cruiser, nabízí větší prostornost v kabině. Posuvnost druhé řady sedadel se zvětšila o plných 135 mm, flexibilnější rozdělení zadních sedadel pro sklopení / náklon v poměru 40:20:40 a nástupu včetně posunutí a sklopení pro přístup k třetí řadě sedadel. Třetí řada sedadel může být zvednutá a sklopená nezávisle a volitelná elektrická funkce to umožňuje provést jediným stiskem tlačítka.

  

Toyota 4Runner SUV má páté vydání

Toyota představila novou generaci svého amerického SUV 4Runner. V 25leté historii tohoto úspěšného modelu se jedná už o pátou generaci.

4Runner dnes stojí v americké nabídce Toyoty jako klasický zástupce středně velkých SUV. I v nové generaci se jedná o vůz s tradiční koncepcí karoserie na žebřinovém rámu, který sdílí mnoho částí s pickupem Toyota Tacoma. Japonská automobilka s ním cílí na tradiční příznivce terénních vozů, současné trendy zachycuje srovnatelné velký crossover-SUV Toyota Highlander, který využívá techniky Lexusu RX.

Nový generace 4Runneru zachovává ortodoxní koncepci se stálým pohonem zadních kol a přiřaditelným pohonem přední nápravy, současně s tím ale Toyota nabídne alternativu v podobě verze 4Runner Limited, která dostane stálý pohon všech kol s uzávěrou mezinápravového diferenciálu. Nová generace dostane také celou řadu systémů převzatých z Land Cruiser, například Crawl Control, asistenty pro sjíždění a vyjíždění kopců, adaptivní podvozek KDSS a další. Přední náprava využívá zavěšení se dvojitými lichoběžníky, vzadu se nachází čtyřramenné zavěšení.

Na poli motorů došlo k zajímavému kompromisu - pohonné jednotky 4,0 V6 a 4,7 V8 z předchozí generace nahradí nové provedení 4,0 V6 VVT-i, které ovšem svým výkonem 199 kW překonává i starší osmiválec. Maximum točivého momentu je 377 Nm a je přenášeno pomocí pětistupňové automatické převodovky. Roli vstupní motorizace plní čtyřválec 2,7 VVT-i (178 kW, 241 Nm) dodávaný se čtyřstupňovým automatem.

Nový LC 150 (IVQ 2009)
Nový LC 150 (IVQ 2009)
Nový LC 150 (IVQ 2009)
Nový 4Runner
Nový 4Runner
Nový 4Runner